نشرة out of the box 6 ( فلوكس فيجن – Volkswagen )

نشرة out of the box 6 ( فلوكس فيجن - Volkswagen )

ناس كتير بتعتبر عربيتها هو مش جزء من ممتلكاتها ووسيله مواصلات وانتقال و بس في ناس بتوصل معاهم أنهم بيسوها جزء من عيلتهم اللي من واجباها عليهم أنهم يحافظوا عليها و يهتموا بيها و يطوروها مهما اختلفت ماركتها بس بتفضل شئ مميز عند صاحبها و بتعد ماركات العربيات و أنواعها من أكتر الحاجات اللي بيدور حواليها أحاديث الشباب و بتعتبر من الحاجات اللي بتمثل شغف كبير بالنسبالهم و عشان كده النهاردة نشرتنا هتكون عن ماركة شهيرة للسيارات .

نشرة out of the box 6 ( فلوكس فيجن – Volkswagen ) :

موضوعنا النهاردة عن ماركة السيارات الشهيرة فلوكس فيجن – Volkswagen اللي بتنتمي لمجموعة فلوكس فيجن و هي مجموعه ألمانية لصناعة السيارات و تعتبر هذا العام تاني أكبر شركة في العالم و الأولي في صناعة السيارات في أوروبا و و تعد الشركة الأكثر مبيعا للسيارات في ألمانيا الشركة بدأت تنشر ثقافة امتلاك وركوب السيارات أثناء الحرب العالمية الثانية و نجحت في نشرها لماركتها و لنشر هذه الثقافة و بقت العربية الأولي للشعب الألماني مش بس كده لو ركزت مع اسمها الألماني هتلاقي أن ترجمته هي سيارة الشعب و بالفعل أصبح هناك انسجام و انتماء للشعب  الألماني إليها .
لم تستكفي الشركة علي الشعب الألماني و ألمانيا و فقط بل كانت أكبر أحلامها هو التوسع و بالفعل قدرت تتوسع و كمان تضم شركات تانيه تحت اسمها زي شركة أودي و شركة لمورجيني و غيرها بالإضافة للسيارات المستخدمة في السباقات الرياضية .
حققت الشركة مبيعات اكتر من 800 مليون سيارة عام 2011 وحققت ربح بقدر 73.94 مليار جنيه .

نشرة out of the box 6 ( فلوكس فيجن - Volkswagen )

نشرة out of the box 6 ( فلوكس فيجن – Volkswagen )

أصدرت الشركة سيارة بها خاصية مختلفة كليا عن كل السيارات اللي موجوده في السوق و هي التحكم في درجات الحرارة داخل السياره  و عبرت عنها بفكرة اعلان صورة بتجمع بين كائنين بيعيشوا في بيئتين و ظروف مناخية مختلفة ( الدب -الجمل ) .
من المعروف أن الدب جليدي و الجمل صحراوي و بفكرة بسيطة و ضحت أنه ممكن يكون جزء من عربيتك شديد البرودة و الجزء التاني شديد الحرارة بسبب خاصية التحكم في الحرارة .

اقرأ ايضاً  وسائل الاعلان المختلفة