نشره out of the box 4 ( فودافون )

نشره out of the box 4 ( فودافون )

في نشرتنا النهاردة زي ما عودناكم بنجبلكم كل ما هو مختلف و مميز في نفس الوقت و بنسلط الضوء علي الأشياء الأبداعية اللي بتستوقفنا و بتسببلنا حالة الأنبهار و بثبتلنا أن مجال التسويق و الدعاية و الأعلان ليس مجرد توصيل رسالة تسويقية أو حملات عالية التكلفة بتتكلف مبالغ ضخمه و كبيرة و مواد و أجهزه غالية و بنكتشف أن ممكن بفكرة بسيطة جدا جدا لا يخطر ببالك حتي أن في تنفيذها السر و المغزي اللي بيه هيوصل أعلانك و منتجك لناس أكتر و قاعدة جماهير أكبر .

النهاردة هنتكلم عن أول شبكة أتصالات في مصر للموبايلات و تعد رائدة في المجال ده بدأ ظهورها في مصر بأسم كليك مع بداية ظهور الموبايلات كان وقتها الخط بمبالغ ضخمه جدا و دلوقتي معروفة بأسم فودافون .

فودافون

هي شركة بريطانية متعددة الجنسيات ايرادات الشركة  التي تصل إلى 71.2 مليار  فودافون تعد أكبر شركة اتصالات في العالم . فودافون بتقدم خدماتها إلي 30 دولة حول العالم بالأضافة أنها لأنها بتخدم 18 مليون عميل في بريطانيا فقط !!

فودافون قدرت أنها تفضل الرائدة في السوق المصري رغم كل المنافسات الشرسة من شركات الأتصالات المختلفة قدرت بالأرقام أنها تستمر في التقدم و الأستمرارية في النجاح اللي بيعتبر في حد ذاته نجاح و مش بس بدأت في الجيل الرابع اللي بيعد سبق ليها .

نشره out of the box 4 ( فودافون )

نشره out of the box 4 ( فودافون )

لفت نظرنا في الفترة اللي فاتت حملة عملتها في أحد المولات فكرتها ببساطة أنها حطت بجانب السلالم الألكترونية ( زوحليقة) بلغتنا العامية و عملتها باللون الأحمر و حطت عليه لوجو الشركة و كلمة 4 جي
لأول لحظه تستغرب و تقول ايه المغزي من كده الفكرة صعوبتها في سهولتها كانت فودافون عاوزه تثير التساؤلات فعلا حول ايه ده ؟؟ و ايه فكرتهم ؟؟

اقرأ ايضاً  الخدمات التي تقدمها شركة اوت اوف ذا بوكس

الفكرة ببساطة أنها كان غرضها توصل أن ال 4 جي بيوصلك اسرعك من الطرق التقليديه
عرفتوا ليه شعار فودافون هو القوه بين ايديك ؟؟